Post new topic   Reply to topic    Made In Sweden Forum Index -> Rekrytering
View previous topic :: View next topic  
Légor
Officer

Send private message
Reply with quote

re: APPROVED - App: [MWR]Stormvínd - by Jehra

0

Ser bra ut, välkommen!

Ang klass, tror jag retripally. spriest eller lock är ok alla tre. Balansen i raids e inte lika kritisk längre jmf med va det va tidigare, men däremot har vi lite snebalans bland tier droppen (Conqueror endast 3 aktiva, övriga tokens 6 resp 7). Så Pally, Prälle lr lock e bra. Shaman o mail har hemsk konkurrens så där blir auto nej, men det lät inte som ett alt iaf. Balans mellan melee o ranged o dock rätt viktigt. 

Men kör en klass du trivs med!

/L

Send private message
Reply with quote

0

Äsch så mycket snack och lite verkstad. Flyttade över min Warlock så jag slipper köra upp alla Professions från 0. Skickar mail ingame från Stormeld så får man lite fart på tåget :)

Stormeld
In-Game Lowest Rank

Send private message
Reply with quote

0

Glömde nämna det:

Onsdagar är jag eventuellt upptagen en gång i månaden, söndagar är helt öppet och måndagar är värst där jag är upptagen varannan vecka (oftast till kl20-22). Spelar i övrigt oftast lite varje dag efter barnen kommit i säng så det brukar bli ungefär 20-23. Vet inte hur lång tid det tar att köra från 100 till 110 men jag räknar med ungefär 1-2 veckor och därefter 1-2 veckor att få ihop tillräckligt med gear för att kunna köra normal - iaf så var det så i WotLK.

Men vilken klass ser ni helst av Paladin, Priest eller Warlock? Annars så suger jag nog på den karamellen ikväll och bestämmer mig efter en whisky eller två :)

Stormeld
In-Game Lowest Rank

Send private message
Reply with quote

0

Tänkte köra upp någon klass till 100 direkt och sen snabbast möjligt bli färdig för raid så flyttar jag över Stormvind och slölirar den.

Warlock har jag haft som alt-karaktär (har en nivå 80 som dock inte användes för raid i någon större utsträckning) och den är helt klart roligt att köra.

Paladinen kom bara upp till 63 så inte testat mer än att questa så kan inte riktigt uttala mig om klassen annat än att den är stryktålig :)

Priest har jag kört klart minst (nivå 30) men verkar vara en rolig klass.

Kollar jag Raidteamet som den står inklusive de två nyaste tillskotten så ser det ut som såhär:

Cloth: 5st (5 DPS)

Leather: 4st (1 Tank, 2 DPS, 1 Heal)

Mail: 6st (4 DPS, 2 Heal)

Plate: 4st (1 Tank, 2 DPS, 1 Heal)

---

Ranged DPS: 7 (1 Priest, 1 Druid, 1 Warlock, 2 Hunter, 2 Mage)

Melee DPS: 5 (1 DK, 1 Rogue, 1 Warrior, 2 Shaman)

Skulle jag fundera fritt så är det nog Retridin som skulle balansera bäst och då speciellt med tanke på att de använder 2H vapen. Vad jag vet bara är DK, Warrior samt Paladin som använder dessa (som har Strength som primärt attribut) så det borde vara klart lättare att rulla på sådant och överlag få som delar gear för Plate. Kollar man på uppdelningen av set-delar så delar DH, Paladin, Warlock och Priest samma (för T20) och det är nog minst med karaktärer i denna grupp. Ni får gärna säga om jag har fel men det var oftast bättre med mer Ranged DPS än Melee pga adds som oftast är lättare för Ranged att byta till dessa. En fördel för Paladin är att de kan ha både Heal och Tank som OS samt sköldarna vid behov.

Men personligen skulle jag nog säga att Warlock är en av de roligaste klasserna jag spelat och jag är nog mer bekväm med Ranged DPS (raidhealer har jag också lirat rätt effektivt som) än Melee. Så tja, kanske köra som Priest då det är den jag inte lirat som och som skulle vara rolig att testa då det verkar vara en rolig klass som dessutom ger lite alternativ om det behövs Healer vid tillfälle (ingen Priest healer aktiv just nu).

Nu får ni ett smakprov på hur mycket jag brukar teoretisera runt saker och ting också :D

Jehra
Officer

Send private message
Reply with quote

0

Tjenare, kul att du hittat hit!

Som social är du välkommen att joina direkt. Prata med en raidare (listas på första sidan) för en invite.

Jag ser heller inga större problem att du joinar senare som raidare. Dock är det svårt att säga hur det ser ut längre in i framtiden om det tar tid att bli raidklar. Vi raidar onsdagar, söndagar och vissa måndagar och ser helst att du har möjlighet att vara med flertalet av dessa.

Vad gäller klasser så är det för tillfället warlock/paladin/priest som vi är i störst behov av för att jämna ut tierdelar så om du känner för att lira någon av dem så vore det fin fint.

//Jehra

Stormeld
In-Game Lowest Rank

Send private message
Reply with quote

re: App: [MWR]Stormvínd

0
Nick: Stormvínd
Klass: Druid
Level: 85
Spec: Balance
Armory länk: https://worldofwarcraft.com/en-gb/character/shattered-hand/stormv%c3%acnd
Ansöker som Social eller Raidare: Social - hoppas på Raidare på sikt

---Endast för raidaransökningar---

Om det behövs för guildens bästa, är du villig att byta spec?: Ja, därför jag skickar in en ansökan innan jag är ens nära redo för raid. Tänker snarare att det viktiga är att på sikt ha rätt karaktär för Guilden istället för att köra upp en karaktär som ändå inte är rätt. Verkar som det finns flera Druider så kör gärna någon annan klass som det finns behov av.
Hur länge har du spelat WoW?: Spelade HC i nästan ett år. Spelade lite i vanilla, TBC men främst i WotLK
/played på denna karaktär: 77 dagar, 19h och 44min. 95% i WotLK

Har du tidigare raiding erfarenhet, Pre-BC, BC, WotLK, Cata, MoP, WoD? Egentligen bara ICC där det blev 11/12 på HC.
Vilka dagar och tider kan du medverka i raids? Beror lite på kvällsmöten och sådant men egentligen alla dagar i veckan utom fredagar samt varannan måndag och en del onsdagar.
Har du tillgång till Discord och mikrofon? Mikrofon har jag, Discord har jag inte installerat men går att fixa.

----------------------------------------------

Känner du någon i guilden sedan tidigare som kan rekommendera dig? Nej, hittade hit efter lite sökningar på Google.
Obs! Är du under 18 år krävs det att en tidigare medlem rekommenderar dig.
Tidigare guilds och varför du lämnade dem:
Mature Weekend Raiders EU-Shattered Hand: första imperium jag riktigt spelade i men lämnade då jag ville testa att spela spelet mer aktivt och seriöst.
Big Bad Mojos EU-Jaedenar. Raidade ICC 25-man (och 10-man) på HC. Dock så splittrades Guilden när man gjorde om 10 och 25-manna där en del ansåg sig lite bättre och ville köra enbart 10-manna för att försöka klara allt (vilket de sen inte gjorde vad jag vet).
Jag gick tillbaka till Mature Weekend Raiders på Shattered Hand men vi var för få och ofokuserade för att komma någonstans så jag lade ned spelet 2011. Främsta anledningen att jag lade ned var främst min blivande fru (gifta sedan 2012) som inte gillade/gillar att jag lade för mycket tid på spelet.
Vad kan du tillföra till guilden? Social spelare med bra fokus men kanske främst humor - dessutom nu helt klart mer mogen och lite mer distans till saker och ting. Känner inget behov att klara saker och ting snabbast möjligt utan ser hellre att man har roligt på resan dit - klarar man inte allt denna patch så kan man alltid återkomma senare. Öppen för förslag och idéer om hur man klarar saker. Gillar att diskutera allt mellan himmel och jord.
Mycket god teoretiker men oftast inte lika bra i realiteten (kunde all information om det mesta i spelet men sen praktiska att få ut 100% blev oftare 95% - typ :D)

RL info
Namn: Klas
Ålder: 36 - börjar bli lite till åren nu :D
Berätta gärna lite mer om dig själv: Nybliven 3-barnsfar som har spelat datorspel sedan barnsben. Arbetar som Controller och är duktig med Excel och ekonomisystem men börjar snart nytt jobb. Varit aktiv med onlinespel i varierande omfattning men började med EVE-online 2003 och därefter har det blivit lite olika spel men främst WoW och nu senast Forge of Empires där jag grundat imperium och varit 1:a (men det är nog ingen större bedrift med tanke på motståndet). Spelar främst för den sociala biten och att klara saker i grupp som jag tycker är mycket mer givande än att göra det själv och då jag tror att WoW blivit bättre senaste tiden samt att jag fått tillbaka suget på riktigt så vill jag ge det en ärlig chans.
Något annat du vill tillägga? Fullt medveten om att min karaktär inte alls är nära aktivt raidande men tänker mer på att kunna göra saker på lång sikt. Bättre att fixa rätt grund istället för att springa in i saker ogenomtänkt. Tycker att ni verkar ha ett guild med rätt inställning och det är egentligen det som är viktigast för mig.
Posts from:   
Post new topic   Reply to topic    Made In Sweden Forum Index -> Rekrytering All times are GMT - 6 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum