Post new topic   Reply to topic    Made In Sweden Forum Index -> Shaman
View previous topic :: View next topic  
Gabar

Send private message
Reply with quote

re: Shaman totems och krockar.

0
Tänkte skulle Posta vad som kan tänkas krocka med andra buffs i raids så man inte kör något i onödan.

Earth totems

Stoneskin Totem - Ger armor, vilket krockar med paladiners Devotion aura. Denna är raid wide.

Strength of earth totem - Ger agility & Strength likt deatknights horn of winter, warriors battle shout & Hunters Roar of courage. Denna buff är raid wide.

Tremor totem - Tar bort fear mm. , det är vi ensamma om. Denna är group wide.

Fire totems

Searing totem - Ger 10% spellpower om man är elemental och speccad. Den krockar med Demon speccad warlocks Demonic Pact. Denna är raid wide

Flametongue totem - Denna ger 6% spellpower och är det totem som restos kör. Här är ett frågetecken, mages arcane brilliance ger också 6% spellpower och jag är osäker på om de stackar. Men gissningsvis så stackar de ej. Denna krockar ju givetvis också med elemental shamans searing totem och demon speccad warlocks demonic pact. Denna är raid wide.

Water

Totem of tranquil mind - gör att man får 30% mindre pushback om man tar damage. Krockar med paladiners concentration aura. Denna är raid wide.

Elemental resistance totem - ger fire/frost/nature resistance. Till skillnad från Paladiners resistance aura som istället ger fire/frost/shadow.Skillnaden är alltså att vi shamaner har nature som tredje och paladiner har shadow. Denna är raid wide.

Healing stream totem - helar och är one of a kind, krockar ej med andra. Denna är group wide.

Mana spring totem - ger 326 MP5. Denna krockar med Warlocks minion, felhunters, fel intelligence & krockar även med paladiners blessing of might. Denna är raid wide.

Air

Wrath of air totem - ger 5% spell haste. Krockar med Druiders 5% haste aura och Shadowprästers 5% aura. Denna är raid wide.

Windfury totem - ger 10% melee & ranged attack speed. Krockar med deatknights improved ice talons och hunters hunting party. Denna är raid wide.

Det var väl det viktigaste, om jag missat något eller skrivit fel på något så bara skrik till. Skall även försöka få in en länk här till mmo-champions raidcomp.

http://raidcomp.mmo-champion.com/

Om man musar över buffsen på högra delen av den sidan så ser man vad som krockar med varandra.

Guest Post Rules are In Effect for this Post
Niwian
Social

Send private message
Reply with quote

0
Oj ja det var lite att tänka på, bra länk där då kan man ju sitta och plocka ihop lite och se hur raiden kan bli någorlunda balancerad med buffs osv. förutsatt att alla olika grupper signar. Men även så är det en bra koll för vilka buffar folk kan lägga så dom inte krockar med andra t.ex Happy

/Niwi out!

Shaniza
Guildbank Admin

Send private message
Reply with quote

0
Tack så jätte mycket för denna post Gabar, väldigt snällt att du tog dig tid och skriva den efter mina försök igår att få grepp om alla tongue out
Som jag nu ser så behövs det förberedelser ifrån mig innan jag slänger ut mina totems i raid så ingen av dem helst blir överflödig.
Stort tack igen för posten!
Posts from:   
Post new topic   Reply to topic    Made In Sweden Forum Index -> Shaman All times are GMT - 6 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum